20 czerwca 2025
„Pomóż mi zrobić to samemu” – tak wygląda świat Montessori w naszej zerówce!
W ramach innowacji pedagogicznej wprowadzonej w zerówce dziś chcemy pokazać, jak wyglądały u nas zajęcia metodą Montessori – ze szczególnym naciskiem na pracę indywidualną dzieci z pomocami edukacyjnymi.
Co zyskaliśmy dzięki tej innowacji?
-Przedszkolaki rozwijały samodzielność, koncentrację uwagi oraz odpowiedzialność, podejmując decyzje w swoim tempie.
-Praca indywidualna wspierała ich rozwój motoryczny, społeczny, poznawczy, zgodnie z założeniami Montessori .
Jak to wyglądało w praktyce?
-Dzieci same wybierały, czym chcą się zająć w czasie pracy z pomocami.
-Nauczyciel pełnił rolę obserwatora i przewodnika – wspierał wtedy, gdy o to poproszono.
-Po zakończeniu każde dziecko samodzielnie odkładało materiały, budując poczucie odpowiedzialności i porządku.
Efekty pracy:
-Dzieci zyskały motywację do działania, ciesząc się z własnych postępów
-Uczyły się cierpliwości i samodyscypliny, pracując w swoim tempie
-Zauważalny jest wzrost umiejętności matematycznych, czytania i rozwoju sensorycznego.
Na zdjęciach dzieci skupione przy pomocach – zaangażowane w działanie, często nieświadome, że poprzez zabawę się uczą. To najlepszy dowód, że edukacja może być piękna, angażująca i jak najbardziej naturalna.
Czytaj więcej o: "Pomóż mi zrobić to samemu"- innowacja pedagogiczna w zerówce